Olen tässä tilaillut tarvikkeita siihen malliin, että mies kysyi, tilaanko joka päivä jotakin. No, yksi lankavyyhti piti tilata yhdestä kaupasta ja toinen toisesta. Nyt ovat tulleet paitakankaat postissa ja tykkimyssytarvikkeet. Näistä emmeistä se pitäisi saada aikaan
61505.jpg

Olen vierastanut vihreää ja sinistä tähän saakka, mutta kevään hittiväri, turkoosi, päätyi kumminkin vaatekaappiini pellavahameen muodossa. Koska aiempi värimaailma ei siihen sopinut, olin ymmärrettävästi pakotettu ostamaan lankaa puseroa varten, vaikka olin tavallaan luvannut miehelle, etten osta lisää lankaa. Malli on Novitan kevään lehdestä muunneltu, lyhythihainen kaarrokepusero. Yhdistelen pitsineuletta, sileää ja joustinta oman pääni mukaan, mikä on harvinaista minulle. Yleensä teen ohjeen mukaan.

Huomenna lähdetään katsomaan koiranpentua Heinolaan ja kyläilemään Sysmään. Pahoin pelkään, että yhdelläkään henkilöllä perheessämme ei järki päätä pakota siinä vaiheessa kun nähdään muutaman viikon ikäinen pentukoira vailla kotia, mutta otamme nyt tietoisen riskin. Se pentuparka on syntynyt toinen silmä sokeana, mutta eipä se vissiin menoa haittaa.